OZ!

Nu är de så att jag hade tänkt från första början att skulle skriva iaf varje gång jag sett klart en säsong, men de har jag då glömt av ;o Och nu är jag på Säsong 4 ^^ heheh. Jag vill aldrig sluta se den men ibland måste man juh :o funderar på om jag ska lägga mig och se den tills christoffer kommer :) hehe. Här är info om säsong 2, 3 och 4  iaf ^^

Säsong 2 - Välkommen till Emerald City, en experimentenhet på Oswald Maximum Security Prison, även kallat OZ. Enheten drivs av Tim McManus och övervakas av Leo Glynn, och handlar snarare om rehabilitering än om hämnd. Oavsett vilket brott du straffats för, oavsett om du dömts till ett par år eller livstid, har du en roll att spela. När du väl är där måste du välja dina vänner noga. Varje grupp muslimer, latinamerikaner, italienare, arier håller sig nära sina vänner och terroriserar sina gemensamma fiender. Le inte. Skaffa ett vapen. Försök hålla dig väl med alla, om du kan ...

Säsong 3 - Välkommen till Emerald City, en experimentenhet på Oswald Maximum Security Prison, även kallat OZ. Enheten drivs av Tim McManus och övervakas av Leo Glynn, och handlar snarare om rehabilitering än om hämnd. Oavsett vilket brott du straffats för, oavsett om du dömts till ett par år eller livstid, har du en roll att spela. När du väl är där måste du välja dina vänner noga. Varje grupp muslimer, latinamerikaner, italienare, arier håller sig nära sina vänner och terroriserar sina gemensamma fiender. Le inte. Skaffa ett vapen. Försök hålla dig väl med alla, om du kan...

Säsong 4 - I folkmun kallas fängelset för Oz, men på skylten står det "Oswald Maximum Security Penitentiary" - eller åtminstone stod det så förut. Nu har namnet ändrats till "Oswald State Correctional Facility". Att byta ut ordet "penitentiary" som kommer från ordet "ånger", kanske är statens sätt att till slut erkänna att ingen på OZ verkar lida av samvetskval. Att ingen ångrar sig. INGEN. I den tredje säsongen blir gamla skulder reglerade, nya allianser skapas och känslorna svallar högre än någonsin.


hehe jag vet att de är 2:a och 3:e säsongen som de står likadant, men de var lika bra att he in båda än att hoppa :D hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0