Här kommer det! ;)

Den hära boken måste jag läsa i genom engelska B den handlar om:

En tjej som heter jenny hon är föräldra lös och fast i en rullstol hon bor på Oak Hall Children´s Center tills Holland´s familj erbjuder henne ett fint fosterhem


Men när hon hittar en dagbok under bordet i hennes nya rum, upptäcker hon en skräckinjagande hemlighet.

En hemlighet som ljuger brevid den låsta cellen under huset.
Och plötsligt förändras Jenny´s perfekta liv till en levande mardröm.
När rätt och fel inte längre existerar.

Jag har dock inte hunnit börja läsa den än, men ska börja ikväll. Tycker den låter riktigt spännande! :)



The forbidden room

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den andra boken jag ska börja läsa har jag lånat av Daniella som handlar om :

Från det Duncan var 4 år vart han utnyttjad av sin far, en fruktansvär hemlighet han bar på sina små axlar.
Det vart en del av Duncan´s vardag att han blev manipulerad, sexuellt utnyttjad och retad av sin egen far.

Övergreppen pågick ungefär under 10 års tid och satte djupa spår.
Som ledde att Duncan blev kriminell och började missbruka.
Men en dag då han ser sin pappa med en ung pojke hållandes i sin hand bestämmer han sig.
Det handlade inte längre bara om han, andra tvingades uthärda samma sak,
så han anmäler sin pappa för sexuellt utnyttjande av barn.

Själv har jag inte börjat själv med den hära boken, men daniella sa då att den var värd att läsa så då litar jag på de ;) haha



När ingen annan ser.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den hära filmen blir det att se ikväll! :)

Den handlar om:

När Andi och Bruce måste gömma undan sin hund Friday förvandlar de ett övergivet hotell till ett ställe där alla herrelösa hundar kan känna sig som hemma. Det här är ett hjärtligt äventyr fyllt av söta hundar, smarta ungar och coola prylar.



Hotel for dogs.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag tror jag gör ett nytt inlägg kan bli lite drygt med för mycket saker xD hahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0